De automotive-industrie zit in de hoogste versnelling. Want of je nu in een Volkswagen, BMW, Mercedes, Audi of in een auto van een ander merk stapt, de kans is groot dat de auto waar je mee wegrijdt vol zit met Nederlandse componenten. Datzelfde geldt voor trucks van onder andere DAF, Scania, Mercedes en MAN. Toeleveranciers van alle grote merken weten feilloos de weg naar NFB te vinden.
Aan zowel de zichtbare als niet zichtbare onderdelen in personenwagens en vrachtauto’s worden hoge eisen gesteld. Zowel qua functionaliteit als qua finishing. Aan een panoramadakprofiel bijvoorbeeld, maar ook aan kofferbakrolo’s of cabinesteunen. Wij zijn voor tal van fabrikanten vrijgegeven, voldoen aan de door hen gestelde normen en zijn IATF 16949-gecertificeerd.
Materialen
Of het nou gaat om staal, ijzer, magnesium, aluminium of gietijzer: wij coaten het, zolang het maar van een metaal is. Wij behandelen de oppervlakten volgens de geldende normen van de OEM. Of het nu gaat om BMW, DAF, Opel, Ford, Porsche, Lamborghini, Volkswagen, Mercedes, Jaguar, Landrover, Scania, MAN, Aston Martin of Toyota. Naast deze merken zijn er nog tal van andere merken waarvan we de normen kennen en ook toepassen in ons proces.
Methoden
Een van de methoden die voor automotive-onderdelen gebruikt wordt is kataforeselakken, kortweg KTL of e-coat genoemd. Dit is een efficiënte methode voor het opbrengen van een hoogwaardige primer op een metalen oppervlak. En met trikation zinkfosfatering als conversielaag, wordt aan de hoge kwaliteitseisen vanuit de sector voldaan. Een kataforeselaklaag is – eventueel in combinatie met een extra poedercoating – voor de meeste verschillende toepassingen geschikt en voldoet aan alle geldende branche-eisen.
Het voorbehandelingsproces is toegesneden op de verschillende materiaalsoorten én het proces is volledig geautomatiseerd. Via monitoring via een computerprogramma en procesoperators worden afwijkingen voorkomen en een constante, hoogwaardige kwaliteit gegarandeerd.